Соня Живкова: Да дариш щастие е личен избор

sos_f2f_programata_63x180

Дарителството е огледален образ не толкова на материалното състояние в едно общество, колкото на доминиращите ценности. У нас за това се говори все по-често, поради което за опита и практиката в процеса на набиране на средства разговаряме със Соня Живкова, Ръководител направление „Корпоративни партньорства“ в SOS Детски селища България.

Г-жо Живкова, защо хората и компаниите в България даряват?
Един от ключовите фактори за успешното набиране на средства е разбирането на мотивацията на дарителя. Компаниите, с които работим са наши партньори, съвместно реализираме проекти, ценни и за двете страни. Нараства броят на фирмите с адекватна на пазара нагласа, че социално отговорният бизнес си осигурява благоприятен имидж сред настоящи и потенциални клиенти, заедно с дългосрочна инвестиция. Наскоро проведохме конференция на тема „Дарителските нагласи в България“, резултатите от които показват, че и физически, и юридически лица се интересуват от дарителство. Това ни дава увереност, че до 2020 г. нашата организация може да постигне финансова самостоятелност, като престане да получава средства от световната организация.

Как мотивирате физическите и юридическите лица да даряват?
Дарителите казват „ДА“ на дадена кауза, когато тя изглежда значима за тях и когато има яснота за начина на използване на средствата, т.е. те трябва да могат да виждат пряко резултатите от дарените средства. SOS Детски селища България подлежи на независим одит и това гарантира прозрачността на Сдружението, което предоставя сигурност на корпоративните и индивидуалните дарители. Моделът на SOS приемна грижа е видимо работещ вече повече от 25 години – в SOS приемните семейства децата израстват здрави и силни хора. А не бива да забравяме, че дарявайки, всеки дарява щастие, което е въпрос на личен избор.

Как може да се помогне на децата в SOS Детски селища?
Децата в SOS приемни семейства и децата в риск имат нужда от помощ всеки ден. Всеки може да направи еднократно дарение или да стане наш SOS Приятел с редовни месечни вноски. Използваме и канала face-to-face или Лице в лице, при който наши представители осъществяват контакт с потенциални дарители, разказват за нас и ги канят да се регистрират като SOS Приятели. Актуалната ни кампания в момента се казва „Една прегръдка не топли цял живот“ и цели да привлече именно SOS Приятели. Постоянството осигурява грижа за децата в SOS приемните семейства в дългосрочен план, давайки им спокойствие и вяра, че винаги ще има някой до тях.

Как оценявате проявите на благотворителност в България?
Независимо дали говорим за еднократни жестове на съпричастност или утвърждаваме устои и начин на мислене, в България дарителството все още търси своето място. С оглед нашата дейност в SOS Детски селища България и нашата основна мисия – пълен с обич дом за всяко дете, даряването е постоянен акт, свързан с по-доброто развитие на обществото.

За повече информация:
СОНЯ ЖИВКОВА
Т: +359 (2) 818 49 32
М: +359 (888) 841 180
[email protected]

www.sosbg.org